Thuiswerken is het nieuwe werken van de toekomst. Met alle dagelijkse files en bedrijven die met elkaar strijden om de beste werknemers, is het immers een grote troef om als bedrijf thuiswerken aan te kunnen bieden in de strijd om de beste mensen.
De organisatie moet hier wel op afgestemd zijn en de nodige voorzieningen genomen. Niet alleen naar de praktische organisatie, maar ook naar veiligheid van het netwerk toe. Het is daar waar KPN komt kijken in het verhaal. Met de MKB werkplek, transporteert men als het ware de werkplek van kantoor naar de woning van de medewerker.
KPN biedt dit concept aan in 3 verschillende pakketten die online te koop zijn:
1. MKB Werkplek Basis: Een thuiswerkoplossing voor een kleine onderneming die 1 tot 5 medewerkers telt.
2. MKB Werkplek Online: Een thuiswerkoplossing voor een kleine onderneming die 1 tot 5 medewerkers telt. Het verschil met het Basis pakket, zit hem in de "Cloud" die hier als extra wordt geboden. De cloud wil concreet zeggen dat de bedrijfsgegevens en software zorgvuldig worden bewaard en toegankelijk worden bewaard in het cybercenter van KPN. Hierdoor is het Online pakket is duurder dan het Basis pakket.
3. MKB Werkplek Plus: Een thuiswerkoplossing voor een grote onderneming die 5 tot 150 medewerkers telt.
Voor meer dan 150 werkplekken bestaat er de Werkplek Online en Werkplek Select. Deze oplossingen kan men niet online bestellen maar dienen besproken te worden met een Account Manager van KPN.
Wij in dit voorbeeld gaan verder naar de Werkplek Basis, die geschikt is voor maximum 5 mobiele werkplekken.
Vervolgens zien we een handige overzichtspagina over alles wat er in dit pakket zit. Helemaal onderaan is er ook een PDF die kan gedownload worden om de tarieven te bekijken.
Wij gaan in dit voorbeeld meteen verder naar de bestelling.
We hebben al gekozen welk pakket we willen. In de eerste stap van de bestelling gaan we nu invullen welk domein we willen registeren om de werkplek op te creëren en in te loggen. U vult hiervoor eenvoudig de url in die u wenst en kiest voor controleer.
We hebben geluk. De url die we gekozen hebben, is nog beschikbaar. We kunnen dus verder naar de stap persoonsgegevens.
Tot slot vult u uw gegevens in. Ook hier hangt het af van uw profiel (particulier of zakelijk) welke gegevens u dient in te vullen. Betaling van Back Up Online verloopt via automatische incasso.
In de allerlaatste stap krijgt u de ingevulde gegevens ter controle te zien. U kan deze finaal bevestigen om de bestelling te plaatsen.